tirsdag 15. november 2011

Bursdagsfeiring

Da jeg gikk på barneskolen elsket jeg både å gå i andres, og selv å feire, bursdagsselskap. Derfor syntes jeg det var trist da vi ble så store at det ble slutt med disse barneselskapene. Med disse gode barndomsminnene som bakgrunn, i tillegg til at vi ønsket å lage en stor fest for alle barna som vi har jevnlig kontakt med, inviterte vi i fjor fjorten barn til Kristines ett-års dag. Med et helnorsk barneselskap, slik jeg hadde det da jeg var liten, ble det en suksess, og vi bestemte oss derfor å feire også to-års dagen til Kristine på samme vis.


Siden Ivan drog til Norge i to uker i oktober, måtte vi utsette feiringen. Noen av dem som var der i fjor ble derfor bekymret for at det ikke skulle bli noen feiring i år. Men sist lørdag var det altså klart for årets feiring. Siden vi har hatt et godt oppsving på de fleste aktivitetene siden i fjor, ble det delt ut invitasjoner til 32 barn. Denne gangen tror jeg virkelig at vi skal være glade for at ikke alle hadde mulighet til å komme, for da kunne vi fort blitt opp mot 60 stykker til sammen (!). "Heldigvis" ble vi ikke mer enn 39 stykker...



Det kreves en god del forberedelse å skulle lage til en så stor fest for så mange. Heldigvis kom ei god venninne og hjalp oss en dag med bakingen. Siden Kristine elsker tog, måtte vi selvsagt lage sjokoladekaketog, i tillegg til muffins, gelé og boller. Ellers stod pølsebod, der en måtte handle med lekepenger, potetløp og fiske etter godteposer ut gjennom kirkevinduet på programmet. Lesestund om ”Tassens bursdagsfeiring” og ballongutdeling hørte også med.



Det var utrolig gøy å ha gjennomført et så stort bursdagsselskap, og at folk virket så fornøyde, men jeg tror nok at til neste år så legger vi lista noe lavere og inviterer nok litt færre barn. Dersom jeg ikke skulle komme til å glemme hvor travelt det var med forbredelsene i år da...




Til slutt noen bilder fra fjorårets feiring:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar